Pages

Saturday, October 8, 2011

BERANI GAGAL


Sebenarnya aku bukan jenis membaca buku ilmiah/motivasi gini. Kalau pun baca, tak sampai suku mukasurat aku dah cari buku lain. Tapi tajuk ni buatkan aku terselak-selak dua tiga kali jugaklah. Dan aku berjaya habiskan membaca dalam satu malam.

Apa yang menariknya buku ni, penulis menceritakan tentang kegagalan diri dia sendiri sebelum ni dan jugak kegagalan semua tokoh-tokoh besar. Bagi aku apa yang lagi menarikkan aku untuk terus membaca adalah kerana penulis mengaitkan semua isi alam semesta ini dengan kegagalan untuk mendapat kejayaan.

Trylah baca tengok. Mana tau kot-kot lepas ni boleh jadi kaya? Haha.






9 comments:

Eyka said...

tapi eyka tak suke membaca..tak nak bce boleh? :P

♥ ciqqaqa ♥ said...

besh ke buku ni?klu besh nk bli.hehe

hanaahmad said...

aku suka buku motivasi. rasa lebih bersemangat.

Unknown said...

ayah kita banyak beli buku ni, tajuk pun dah awesomee XD

Hello Hello said...

besh buku ni...sies

TheBentPencil said...

yes betul. buku ni memang best. banyak quote yg boleh pinjam jadi post status FB. haha

*cari kat library, bhg motivasi. selalu ada.

Ismira Ishak said...

stok mesti baca ;)
aku pun yang dah baca ni nk beli jugak lagi.

Jamie said...

Dah baca time Darjah 4. Ayah bagi sebab tereksyen sikit dapat nom 1 dalam kelas.keh3

best.inspiring.

qaisara said...

buku ni saya baca sbb terjumpa....bila baca memg best...selepas saya byk gagal apa yg saya buat sblm ni....buku ni betul2 dapat meningkatkan semangat utk terus berusaha....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...