Pages

Friday, October 28, 2011

Situasi Putus Cinta: Lelaki vs Perempuan.

Situation 1: Guys.

"Hey dude! What's with that gloom face?"


"Girl aku. Kitorang dah clash. Dia kata hubungan ni takkan kemana."


"Chill sudehh. Dah jom siap! Match nak start dah ni. Jangan lupa sarung jersey merah tu. Tak feel la tengok bola takde jersey favourite team."


*Mood regained.


"Yelaa. Daripada kau stuck kat sini tak buad apa fikir girl kau yang dah jadi ex. Lagi baik kau lepak dengan kitorang."


"Ye la bro. Betul gak cakap kau. Lagipun benda dah jadi. Aku cuma harap dia bahagia je lah lepasni. Dah jom lah siap."

Tengok situasi di atas, aku rasa yang baca boleh dapat gambaran. Situasi 1, perempuan yang memutuskan hubungan. Dan lelaki tu bersedih dengan perpisahan tu. Tapi tak ambil masa yang lama untuk kembalikan mood. Satu dua ayat pujukan kawan dia bagi, dia dah boleh back to normal dan lakukan aktiviti seperti biasa dengan kawan-kawan.

To girls I would like to refer this.

Kita selalunya mudah menyalahkan dan meragui sang lelaki. Kenapa? Kerana lumrahnya, apabila hubungan kita berakhir, sebenarnya kita akan bersikap lebih paranoid dari biasa. Sehari lepas kata putus hubungan dibuad, ternampak dia lepak dengan kawan-kawan kat kopitiam favourite tempat dia selalu hang out. Dia ketawa. Bergurau senda. Makan pun berselera. Sedangkan kita tadi nak keluar rumah pun rasa tak bermaya nak melangkah. Tak ada mood nak bersiap memalit gincu secalit dua. Tup tup nampak dia, "waahh kemain seronok lagi kau lepas dah clash ya? Dulu bukan main janji bergunung-ganang. Tengok tengok kau macam happy je sekarang?"


True. Perempuan selalu curiga dan akan memerhatikan tingkah laku si lelaki yang baru bergelar ex-boyfriend. Ini reflex yang normal namanya. Tak kira lah hubungan putus disebabkan siapa. Tapi yang perempuan, once their relationship ended, ada tendency untuk permulaan waktu tu dia akan ambil berat akan reaksi ex-guy selepas clash. Masih sayang lagi atau tak. Itu bukan persoalan utama. Yang ingin dinilai di mata si perempuan; apa reaksi si dia bila dah putus.

"Adakah dia turut bersedih seperti aku?"
"Basahkah mandinya? Berselerakah makannya? Lenakah tidurnya?" bla bla bla and so on and so forth.

Tak kira tahap apa paranoia yang perempuan ada lepas relationship ended, what can I say is, guys, notice this. Perempuan ada paranoia dia sendiri once hubungan korang putus even though mungkin hubungan tu putus berpunca dari dia sendiri. Dan please be prepared. Anda akan menjadi bahan eksperimen mata ex-girl untuk suatu jangka masa.
Dalam jangka masa tertentu selepas clash, whatever responds or reactions yang anda bagi akan dinilai ex-girl anda. Macam menakutkan pula bunyinya. Hihi.

Ada sedikit nasihat buad yang perempuan. Yes, apa yang kita nampak, itu suatu impression. Bila kita nampak si dia macam senang hati, macam takde effect apa-apa lepas clash, padahal kita dah berbesen-besen air mata tumpah kerana dia; sila jangan assume dia tak peduli. Jangan assume dia penipu. Jangan nak emo kata dia tak bersedih atau terkesan dengan perpisahan korang. Siapa yang kata lelaki takkan menangis atau bersedih kerana perempuan yang dicintainya? Lebih-lebih lagi bila perhubungan dah berakhir. Siapa yang kata? Kita lah perempuan yang kata macamtu. Mungkin hakikatnya dia turut bersedih. Tapi dia tidak memperlihatkannya kerana tidak mahu dianggap lemah. Sometimes aku yang sebagai perempuan ini ada berfikir yang hati lelaki lebih kuat berbanding perempuan. Mereka berupaya menyembunyikan kesedihan. Dan masih mampu melakarkan senyuman dan melakukan aktiviti harian seperti biasa biarpun apa jua situasi yang berlaku di dalam hatinya.

Situasi yang ini adalah situasi umum. Tidak dicemari elemen kecurangan, ketidaksetiaan atau ketidakjujuran.

Stiuation 2: Girls.

"Sayang, hey kenapa menangis peluk-peluk lutut ni? Gaduh dengan Shah lagi yea?"


*Tersedu-sedan


"This time he decided to end it. Dia clashkan aku, Biha! Dia dah tinggalkan aku! Wuwuwuwuwu"
*Oke fine. Agak buruk menangis guna notation wuwuwu tu.


"Zue, calm down, okay? Jangan lah macamni."

"Biha, please leave me alone. Aku nak masa untuk bersendirian."


"err okay Zue. Sabar okay? Ada apa-apa nanti call Biha yea. Take care."


.....dan Zue pun mengunci pintu biliknya dan berhari-hari berkurung di dalam bilik dan menangis.  Mascara yang dah berjejeh kotor dibasahi air mata dah tak dipedulikan. Makan tak mahu. Mandi pun takmahu ke? Entah. Taktahu.

Situasi girls version ni ada banyak situasi sebenarnya. Aku amek satu contoh je la daripada banyak-banyak tu. Ini cuma satu situasi eh. Bukan mewakili semua perempuan yang ada.

Ada perempuan yang bila clash dia buad perangai macamni. Emo tahap memang dah takboleh nego lagi. Sedih dan muram. Berbungkam dalam bilik berhari-hari. Dan ada certain maximum paranoid-psycho cases, waktu jiwa tak stabil, dia call dan text bertubi-tubi dengan content herdikan, caci-maki dan ugutan kepada si ex-guy. Sampai satu tahap, ex-guy kena tukar nombor. Ada juga kes yang ex-girl serang ex-guy in public. Tapi tak pernah lagi aku witness kes yang ni. Ni kes perempuan psycho dah aku rasa.


This one I refer to guys pula.

Let's say kau dan si gadis A baru clash. Macam biasa, kau keluar rumah, pergi kedai cari barang. Tiba-tiba kau nampak dia. Kau pun tegur. Oke fine kalau tak tegur pun, kau senyum. Tak pasalpasal, "PAAANGGGGG!" Dia berlalu pergi dengan marah. Apa patut kau rasa?

"Apehal takpasalpasal aku kena pelempang pulak? Aku just nak berbaik dengan dia je. Apekedehal la perempuan ni." getus hati kau yang agak bengang diperlakukan sedemikian. Bagi kau, macam takbersebab je si A nak naik angin bagi pelempang free kat kau. Kau rasa kau dah cuba usaha dah untuk jernihkan hubungan at least sebagai kawan walaupun korang dah takde hubungan apa-apa dah. Kau bagi susu, dibalas dengan tuba.

Sebenarnya guys, situasi sebenarnya macamni.

Memanglah niat kau nak kekalkan hubungan baik. Tapi tindakan menegur dia waktu-waktu baru clash adalah suatu langkah yang tak berapa nak bijak.

"Takguna punya jantan. Kau baru clashkan aku lepastu kau boleh lagi buad-buad macam takde apa-apa yang dah berlaku ye? Amekaw penampar free aku dah bagi." ni pulak mungkin apa yang terdetik di hati si A lepas kau bertindak 'baik' menegur dia.


Kau harus tahu. Waktu-waktu baru clash ni perempuan emosi dia belum stabil lagi. Mungkin dia boleh terima perpisahan korang. Tapi mentally dia takbersedia bertembung, beramah-mesra, berjabat tangan. bertegur-sapa atau apa-apa je yang bermaksud ada komunikasi berlaku antara korang. Kalau boleh diorang akan cuba untuk tak terjumpa atau tak terserempak langsung dengan korang kat mana-mana. You got to understands that. Mungkin kau cepat sesuaikan diri dengan situasi. Tapi dia mungkin akan ambil masa lebih lama dari kau. Itu normal.

Putus cinta aku kira ramai dah merasa. Ada yang nak kongsi pengalaman putus cinta korang? Boleh leave comment kat bawah. Mungkin ada lagi yang jauh lebih menarik untuk dikongsikan? Guys. Aku butuh guys punya opinion apa. So guys, you are most welcomed untuk leave comment bagi pendapat kali ni. Yang girls pun, sila share if ada pengalaman ye. :P

Till then, see you guys next time!

37 comments:

Comek said...

Aha. Lelaki dapat ignore kesedihan yang diorang rasa dengan buat aktiviti yang biasa diorang lakukan. But like what i said, 'ignore' bukan 'forget'. So masa masa sendiri guys akan teringat mengenai kehidupan nya yang dahulu bersama ex. Kitorang bukan kejam sebab kelihatan happy lepas clash. But that's a way untuk kitorang hide sadness. Chalo.

catherine- said...

clash?

heh~ makan byk2 sampai gemok!

Anonymous said...

mek: untunglaaa ada siapa dapat lelaki macam kau. hihi.

rin: kaalu nampak rin gemuk. mesti lepas putus cintatu. haha.

hanaahmad said...

tak pernah dibuat aku menangis sebab cinta. belum pernah sebenarnya. huhu

bagi aku, jalan mudah ialah dengan membusykan diri dengan segala hal, mesti dapat lupakan semua.

Ikin Nikisa said...

haiyaaa

Eyka said...

boleh masuk terfaktab ni! keh keh keh :P

★cik nessa ★ said...

saya pena mntk clash ! sbb laki lain . then sy cari die blek. n he made me trtgu tgu. so sad ! i know. sume salah saya . bdw, sy copy post nie keyh .*mntk izin duku.hehe

~de iZ~ said...

pnh clash. 1st time org minx putus. rase cm bodo giler time tu.. haha. tp, ble2 pk blk..wht u give. u'll get back. so pdn muke..tp skunk da sgt neutral smpai da tasteless dgn smua llaki.hahahah <3 diz feeling

Anonymous said...

Aku bru ptus ngn awek aku.. Dia yg mtk ptus.. Dlm mse yg sme, ex dia yg dlu nk kmbli pd dia blik.. Aku buntu.. :'(

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Dyla said...

Saya bru putus dgn bf saya yg minta putuskn sebab dia curang dgn girl lain n dot tau kt fb dia bersyg syg baby baby dah lama saya sabar ni la masa saya buat keputusan tepat , i takkn berpaling balik ..cukupla..

Anonymous said...

kenapa lelaki yang mintak putus then dia ignore pula gurl 2.. sampai gurl tu have to said.. please be professional.. what should ignore?

Cik Nur Shaz. said...

sis ^^ nak copy ye hihi . credit to you :D

Nurulle said...

Salam..sy bru jew clash smlm..tarikh cantik jew..da lame couple..nk msuk 7 thun..lame kan..?erm..sy tggu die melamar..thun lpas bru die terpikir..klaka kan.sy sirius dgn die..nmpak mcm die x sirius lately..sbulan dua x msj..jmpe pon x..sy nie ex tunang die..x sggup nk mnggu..tergantung..lalu sy decide nk putus..sgkaan ble da ptus..everything will be fine..tp x..lg miserable thp gaban..mkn x slera..tdo pon x lena..rpenye cmtu rsenye putus cinta...cmne nie..die 1st love sy..

Anonymous said...

Saya dh bercinta 3 tahun. Lelaki tu yang mengorat saya dan skrg sy dh kena tinggal. Setiap hr saya nangis dr January lg. Saya kesal ngn sikap saya. Kesalahan saya sebelum tu saya ada marah dan terlepas cakap kata kat laki tu dia cakap mcm hindu cakap tak serupa bikin. Kami gaduh. Lepas tu ok. Dia kena demam campak. Saya delivery air zamzam kat dia tanpa pengetahuan dia. nak dia cepat baik. Jauh saya hantar. Tp dia x suka. Dia maraj sy lg. Dia x suka kejutan atau susah kan saya. Kami gduh lg. Tak ada peluang nak baik. Lama kelamaan dia jauh diri dr saya. Dia diam x msj x calk x jmpa. Last skali dia mintak putus. Tak mampu dah nak jaga saya. Smpai skrg saya tak dpt terima kenyataan. Perlukah saya tanya dia dh ada pengganti saya ka. Saya cemburu. Saya tak nak org lain dgn dia. Hanya saya dan dia

Ctshafy said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Bg Saya laa, kalau dah putus dgn bf Saya keluar enjoy dgn kawan2. Tp tak berapa enjoy. Saya lebih suka lepak kad tepi pntai. Rasa tenang je. Tu cara saya nk lupa bf Saya.

Unknown said...

Bg Saya laa, kalau dah putus dgn bf Saya keluar enjoy dgn kawan2. Tp tak berapa enjoy. Saya lebih suka lepak kad tepi pntai. Rasa tenang je. Tu cara saya nk lupa bf Saya.

Unknown said...

Urmm maaflaa klu saya bertnya...nie luar sikit dri topik asal...if klu someone nie kata dye dh xde sespa...padahal dye masih mengaku agi yg dye sygkan kitew tpikk why bilaa ditnyaa sapa kitaa pda dyee dye tinggal bluetickk jaaa kat kitaa...adekahh nk tunjuk keegoaan yg tinggi or nkkan perhatiann...dye sllu lukakan aty sya samaade melalui perbuatan mahupon perbuala😔sya sygkann dyee...dan dye janji xkkan tinggalkan sya..kakak abang sekalian....

Qaseh said...
This comment has been removed by the author.
Qaseh said...

Sya xtaw apa nak ckp ...sya dah 2 kli clash ,then get back...katanya kja sya sbagai model smbilan ,akan merosakakn hubungan kami ,dya x pcayakan sya..pdahal ,sya x pnah crg dgn dya...dya jgk tgaskan pda sya spaya brhenti kja ..dya xskakan kja sya...sbagai model muslimah sambilan..bila time ada photoshoot ,sya pegi dan dya xbnty2 col dn mcj ,ada laki kew x ,ada laki kew x...kdang2 naik sgan kat photographer..nak bkk group wassap pn kna bg taw dya ,klaw xbg taw ,then dya check hp ,...emmm ,gdoh la..sya dh xtaw nak terangkan cmna kat dya ,sya sgt sygkan dya ,sya jgk sygkan kerja sya ney ...

Anonymous said...

Saya baru je kne minta putus dgn girl sy,mmg silap sy.sbab sy ego tggu sgt.sbnrnye sy nk prhatian,jdi kdg2 tu sy mcm brgadoh dgn dia.sbab sy tgok dy mcm nk xnak je dgn sy.paling jelas adlah,ap2 pun msti sy yg mulekan,sy yg start msj,sy lh yg tnye khabar dy,dy xde pun buat mcm tu.tpi sy biar je mcm tu brtahun2.cume lately sy agak stress dgn krje,jdi sy mule ungkit ttg silap dy yg mcm xde usaha pun utk sy.rmai prmpuan nk kan sy,tpi sy xlyan sbab sy sygkan dia.prmpuan yg dtg dkat sy kbanyakannye jauh lbih perfect dri die.tpi dy mcm xbrsyukur pun.sy rse dpermainkan,dpergunekan,dn mcm2 prasaan,tpi still sy sygkan dia.dn semalam sy ad gaduh dgn dia,dn dy mnta putus,dia ckap dia dh tawar hati.mmg sdih sgt2 lah. :'( sy pujuk byk kali.tpi paling sakit ble die ckap die dh xhrapkan sy.sgt2 rse sakit.
Soalan utk smue,ad tak rsenye pluang utk sy dptkan die smule?

Anonymous said...

Secara peribadi, drama2 ni semua akan terus bermain(play) dlm kehidupan korang. Even korg xsuka pun, selagi masih mencari cinta yg belum pasti,korg pasti akan terluka baik llki mahupun ppuan. Aku pn ade kisah silam dgn ex aku, tp sumpah dh taknak kt die. Aku serius dgn dia sampai contact ngn parents dia,tp yg dibalas msej dgn ex dia pastu ngaku abg angkat walaupun msej sayang2 bagai.. haha, pesanan aku buad dia n kalian yg suka bermain2 dgn perasaan manusia ni, "what u give u'll get back", mungkin mase ni ko bahagia lagi, tp once Allah bukak segala2nya(kisah kau dgn ex n llki2 len tu) kpd parents n kwn2 kalian, saat tu ko akan rse balik balasan mempermainkan perasaan org yg setia n serius utk hidup dgn ko.. moga2 Allah kembalikan kelapangan kpd dada kau sekiranya ditakdirkan hidup kau susah nanti.. -NMT- to -NNH-

Anonymous said...

clash?semua org prnah rasa dan aku dh alaminya hahahhaa girl aku tinggal aku sbb aku terlampau mengongkong dia utk tutup aurat,dia tkboleh terima then dia blah mcm tu je..pada pendapat kau,siapa yg salah??

mmmm said...

Btul tu,org buat dia akn dapat balik

Unknown said...

Hi, this is my first time couple. saya perempuan and saya baru je mintak putus dgn dia semalam. Saya mintak putus cara baik sampai bole bagi emoji senyum, ketawa lagi. Saya siap cakap "takpelah kita bole jadi kawan kan" dgn laju dia balas "kawan? Hm tnegoklah macam mana". Perghh memang menyirap gila time tu rasa macam nak baling batu lesung kat kepala dia..Then dia tanpa tanya apa apa dia terus setuju nak break up. hm. Saya tak suka lah dia asyik nak date nak hantar balik nak belanja makan apa semua padahal masih sekolah hm. Memang awkward gila bila terserempak ngn dia kat sekolah then malu sebab saya yg mintak break then dia cakap "takpelah nak buat camne, aku sebenarnya xleh nak lepaskan kau". Ramai org tanya saya kenapa break then saya cakap "tanpa sebab". Saya memang x tahu knp saya mintak break. Perasaan saya bercampur baur. Then harini first day kitorang slps break up, and tadi terserempak kat sekolah so saya buat bodo je. Time balik sekolah terserempak ngn dia ngn geng dia sekali. Saya jalan laju laju sebab nak mengwlak dari dia tiba tiba dia n the geng kat belakang saya. Terkejut gila bila dia jerit :sawet lah kau! Mak kau hijau!" and time tu rasa malu n macam nak nangis. Geng dia teros bash saya. Sumpah menyesal gila! Taktahu bole jadi macam ni even saya mintak break baik gila perghh. Gambar n video n chat dia saya x delete langsung sebab break pon terpaksa atas masalah peribadi. Nak gb nanti kang kena bash ngn dorang. Hm. What should i do now?��

Unknown said...

Assalamualaikum, just nak mintak pendapat. Saya ngan ex gf saya baru putus 3 minggu lepas. Saya agak terkesan ngan situasi ni. Tapi saye memilih untk buat mcm biasa. Yes. Sebagai lelaki kita ade ego kan? FYI, kami ni satu universiti and slalu akn bertembung dalam dewan kuliah. So sejak 3 minggu lepas, saye tnjuk kt dia mcm takde ape2 yg berlaku. Saye lepak2 ngan member. Gelak2 and dia bole nmpk yg saye happy je. Tapi saye perasan satu benda. Lepas clash ni. Saye tngk tweet die semua mcm ade masalah je. Mcm dia tu tak tenang. Tapi depan2 dia biasa je. Takde nmpk mcm dia tngh stress or whatsoever. But sebagai ex. Saye kenal dia sebagai perempuan yg ego tersangatlah tinggi. Maybe dia tak tnjuk sbb tu. Kami putus pun ngan cara baik. Takde gaduh2. Puncanya dari salah paham dalam hubungan ni. Saya ni sayang sngt2 kt dia. Tapi hubungan kami terputus sbb dia tak bole masuk ngan cara saya yg jenis suka tnya bnyk soalan, agak cemburu. Tapi cemburu saya tak gila. Saye tak halang dia daru keluar ngan kawan2 laki dia. Saye takde halang dia dari contect kawan2 laki dia. Ni serious. Saye jadi bnyk tnye sbb saye nak mintak explaination dari dia je. Klau dia explain. Then habis la. Saye tak tnye bnyk dah. Tapi dia slalu tanak explain sesuatu benda tu jelas2. Jadi sbb tu la saye tnye banyak kali. Satu lagi sbb maybe sbb saye kuat merajuk kot bila terasa mcm dia ignore saye. Saye tak salah kan dia. Sebab dia dulu ngan ex bf sebelom ngan saye kongkong dia teruk. Die nak lepak ngan kawan2 dia pun ex bf dia tak bagi. Saye takde la smpai tahap mcm tu. Pagi ni saye baru dapat tahu dia hide kan story dia dari saya. Agak kecewa sbb dia mcm nak saye lupakan dia. Tak nak share rutin harian dia. Klau ade org sudi membaca. Ni la kisah saya 😁

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Baru lepas clash, die yg minta, die maki hamun saya, die caci saya..") die panggil saya anjing, bodo semua la ")haih.. die cari point nk putuskan hubungan.. die ungkit perkara yg lama.. sedangkan dh bermaaf.. kitorang getback yu pon die yak ikjlas.. but saya harap saya dpt bantu ubah die tapu jm die ego makin meniggi.. orang lain kata.. diorang pon kalau dpt bf batan mcm tu mmg diorang minyak break terus.. dioramg kagum sbb saya banyak bersabar dgn die.. diorang kata perempuan mcm saya susah dh nk jumpa tapi tu lah selalu ditinggalkan ") exbf saya die org yg sgt istimewa, baik, nakal, sopan, manja,degil, jm") senang ckp die perfect bagi saya.. tapi die makin lama makin lain.. makin kurang ajar, maki saya, marah2.. suka menyalahkan saya.. after getback, die rupanya sekadar bagi fake hope ") die kata die sebenarnya dh muak dgn saya, saya merayu mintak maaf sbb takut2 ade silap dalam perbetulkan silap2 saya.. saya merayu mcm org bodoh ") die maki hamun saya kata saya tak faham bahasa sampai panggil saya bitch, anjing, die tak nak ade hubungan dgn saya.. cara perpisahan kami betul2 kejam ") saya sedih tengok kelakuan die.. hina anak yatim (saya) . Saya prrcayakan die sbb die yak mcm lelaki lain yang saya pernah jumpa ") rasa cinta, sayang saya pada die mmg tak akan pernah berubah.. saya sanggup tunggu die.. but saya tahu one day die akan sedar kelakuan bodoh dia tu ") amin.

Anonymous said...

Tadi baru lepas training terserempak dgn die , fie ttb caring tanya saya okay ke tak sbb saya muntah2, then tanya saya balik naik ape bagai.. haih saya betul2 terkilan sebaaak sgt sgt dengar suara die.. knp baru sekarang nak caring.. selama ni tak..

Anonymous said...

SAYA BARU JA PUTUS.. BARU DUA BULAN.. SAYA MINTAK PUTUS SEBAB EX DIA DATANG CHAT DENGAN DIA DAN DIA REPLY CHAT EX DIA.. DALAM MASA YANG SAMA DIA TANYA KAWAN EX DIA, APA CURRENT SITUATION EX DIA PADAHAL MASA TUU DIA DENGAN SAYA.. SETIAP KALI EX DIA TWEET BENDA2 FRUST DIA AKAN RASA UNTUK DIA DAN DIA AKAN TANYA KAWAN EX DIA.. ONE DAY SAYA BACA CHAT DIA DGN EX DIA.. SAYA CUMA NAMPAK AYAT "I STILL HOPE MIRACLE HAPPEN BETWEEN US"... SBB AYAT NIE SAYA MINTAK PUTUS DGN DIA... SAYA MINTAK DIA EXPLAIN.. DIA KATA DIA HOPE MIRACLE AS A FRIEND.. SAYA KATA PERLU KA KAWAN DGN EX.. DIA JAWAB DIA DAH KAWAN DARI SEKOLAH.. SO XPA SAYA MINTAK PUTUS JUGAK... SELAMA 2 BULAN SAYA PUTUS HAMPIR SETIAP HARI DIA MERAYU DEKAT SAYA SURUH BALIK PADA DIA.. SURUH PERCAYA DIA.. SAYA DAH XBOLEH PERCAYA DIA.. DIA KATA DIA DGN EX DIA XDAK APA2.. DIA SURUH SAYA JUMPA EX DIA UNTUK CLEAR SEMUA NIE.. TP SAYA TAKNAK.. MCM2 CARA SAYA BUAT UTK DIA PERGI.. TP DIA MASIH TAK GIVEUP.. SAYA MINTAK SEMUA ACNT SOCMED DIA SEMUA DIA BAGI... SAYA CUMA XTAW DIA MEMANG BETUL2 IKHLAS ATAU SEBALIKNYA???? TAPI KENAPA DIA HANTAR AYAT TUU DEKAT EX DIA??

Anonymous said...

Saya baru putus dengan ex-bf saya, pada mulanya dia cakap dia nak ruang dan dia nak saya bagi dia masa dan saya pun bagilah apa yang dia nak.. dia suruh saya tunggu dia, last2 tak sampai seminggu dia bagitahu saya yang dia sebenarnya dah ada orang lain dan tu semua cuma alasan dia je untuk jauhkan diri dari saya hahaha rasa diri ni diperbodohkan.. sepatutnya awal2 lagi dia jujur jadi takdelahh saya tertunggu tunggu, rasa benci sangat dekat dia sekarang.. dia minta untuk kekal berkawan dan jangan putuskan silaturahim tapi memang takkan berkawan dah sebab rasa benci ni tebal sangat, rasa bodoh sebab tunggu pada perkara yang sia sia dulu. Rasa benci bila ingat janji2 palsu dia.. dengan saya dulu dia langsung taknak post gambar berdua dekat mana2 media sosial pun sebab katanya dengan orang yang dia nak nikah memang dia takkan tunjuk sampai lah dah sah jadi isteri dia baru dia tunjuk tapiii dengan gf baru dia tu hari2 dok post gambar berdua hahaha jadi sekarang saya dah sedar yang selama ni hanya saya yang ikhlas cintakan dia, dia tak.. alhamdulillah syukur ya allah saya dijauhkan dari orang penipu macam tu .

Unknown said...

Salam korang. .Nk minta pndapat. .macam kes saya skrg ni. .Kapel 5bln ..time kapel selalu gaduh ..N saya xpernah pinjam duit dia ..tiba2 time nak putus..dia ckp saya ada hutang dia. .apa yg perlu saya buat ya?? Dh buat report tapi dia still ganggu

Monica said...

Hai pandangan yang anda tahu ada mantra untuk memenangi cinta kembali dari bekas. Saya sudah melakukannya. Saya suka membaca tentang hubungan dan cara membuatnya berfungsi, bagaimana untuk memperbaiki hubungan, dan bagaimana untuk menjaga kehidupan percikan api, walaupun cara bercakap dengan mereka cara tertentu untuk membuat mereka berfikir cara yang berbeza tentang keadaan dan anda. Jika anda memerlukan nasihat atau mahu memenangi semula bekas anda, cubalah ini: augusmimi789@gmail.com salinan dan mesej yang berikut (augusmimi789@gmail.com) Ia akan mengubah mentaliti anda dan mendapatkan apa yang anda mahu.

Kind said...

Sya bru ptus dgn bf sy 3 bulan,kmi kapel 4 bulan,sy btl2 sygkan dia,kmi jmpa msa sy part time krja dkt supermarket dia pn sma jga,dia muda dia thun dri sy,msa first2 kmi kapel sweet sja dia sllu take care psl sy,kmi sllu oncall bla pulang krja,dia jnji mau tnggu sy hbs bljr dn bnyk lagi jnji2 dia yg bla sy ingt blik bkin skit hti sja,ex bf sy bhnti krja awal dri sy sbb dpt smbng bljr awal,walpn kmi sdh jauh n jrng jmpa pda mulanya kmi still bcontact mcm biasa,sweet2 mcm sllu,hjung mnggu kmi psti ada skli kluar dating,tpi one day tu cara dia layan sy sdh bbza,sy dpt rsa smua tue,sy tnya knpa dia sdh lain,dia ckp mngkin sbb mamy dia teda sruh dia bcnta time skolah dia jdi bnda tue tksn dgn cra dia layanan dia,hri makin hri dia mkin brubah kmi nda mcm sllu,cht sllu lmbt bka,on9 tpi teda bls pn chat sy,sy btl2 tdk than dn sy ckp dkt dia kta break smntra mau? Dia ckp okay sja,klau dlu dia prnh ckp dia nda snggup mau break dgn sy,tpi sy mnta dia tmpoh stu bulan sbb sy mau bgi dia hdiah time birthday dia sbb sdh lama sy plan,lgpn dia prnh bgi sy hdiah time birthday sy dn itu adalah hdiah prtma dri orng istimewa,tpi sy mnta dkt dia spya layan sy mcm dlu lgi,sy rndu dia yg dlu,layanan dia,dia ckp dia akn cba tpi sy blh rsa dia teda cba pn malah dia mkin jauh dri hri ke hri,sy prnh call dia bnyk kli msj bnyk kli sbb dia tdk bls cht sy ,dn dia panggil sy "oiii"hti mna yg tdk skit dri syg jdi " oii"...dia prnh ckp klau dia sdh start bksr itu mngkin sbb dia mula sdh tdk syg....lps sbln tu sy break dgn dia lps bgi hdiah birthday dia,walpn lps break tue sy still contact dia dgn hrpn msih ada harapn dn dia ckp dia mau enjoy life dia,dia tdk mau ada gf,dn sy pcya ckp dia,one day sy rsa dia layan sy mcm brng sjk dri hri Tue sy lngsng tdk contact dgn dia lgi,tpi sy tdk blh move on,sy ingt dia stiap hri,sy hrp dia dtng blik dkt sy,sy pkr smua dia ckp btl,sy pcya dia,tpi rpa2nya dlm tmpoh 3 bln kmi break dia sdh ada pengganti,dn sy btl2 skit hti,sy bnci dia,tnyata smua tue alasan dia,cpt btl dia lpa smuanya..hti sy hncr kprcyaan sy dkt llki sdh tiada...sy hrap sy dpt trskan hdp move on dri llki yg tdk worth my love mcm tu

Unknown said...

sabar ye bro kita kita laki

Anonymous said...

3 kali wahhh dia mainkan aku,and aku still beri peluang sampai sekarang..hahahaha I can't believe myself.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...