Friday, May 27, 2011

Perempuan dan Kentut Vagina

Vaginal flatulence atau lebih dikenali kentut vagina ataupun faraj terkentut merupakan sebuah keadaan dimana alat kemaluan yang sulit milik perempuan mengeluarkan udara dan menghasilkan bunyi seperti kentut. Kentut ini selalunya berlaku akibat udara terperangkap di dalam faraj atau pun di celah-celah lapisan labia majora lalu dilepaskan seperti mana kentut dubur berlaku.

Kentut vagina boleh disebabkan oleh lemahnya otot-otot disekitar vagina yang mampu menyebabkan mudahnya pengaliran keluar masuk udara ketika melakukan apa-apa aktiviti. Jikalau kentut itu berbau yakni tidak odourless maka kemungkinan besar faraj tersebut sudah dijangkiti mikoorganisma yang menyebabkan penghasilan bau-bauan yang tidak menyenangkan. Berbeza daripada kentut dubur, kentut vagina sepatutnya tidak berbau.

Kentut vagina boleh diatasi dengan;
  • Memakai seluar dalam yang tidak terlalu longgar yang mampu membenarkan keluar masuk udara.
  • Mengamalkan senaman kegel ataupun senaman kemut untuk memperkuatkan otot di sekitar alat sulit
  • Mencuci dan membersihkan alat sulit dengan baik dan pastikan ianya tidak selalu lembab dan juga amalkan pemakaian pantyliner kerana semua ini dapat mengelakkan jangkita mikroorganisma.

Kentut jenis ini masih dianggap normal walaupun ramai yang beranggapan kentut vagina hanya berlaku kepada sesiapa yang sudah kehilangan dara. Hal ini demikian kerana, pergerakkan kaki semasa berjalan ataupun ketika apa aktiviti sekali pun, ianya mampu memberi peluang untuk udara keluar masuk ke dalam faraj jikalau dinding dan saluran faraj berkenaan tidak begitu kuat. Justeru itu, janganlah anda beranggapan mereka yang mengalami kentut vagina ini sudah kehilangan dara kerana seperti organisma yang lain, setiap sedutan pasti akan ada hembusan.


Trivia 1: Kentut vagina ataupun terkenal dengan nama queef di America sudah menjadi sebuah culture dan simbolik kepada feminism. Saksikan ianya di sini.

Trivia 2: Sudut pandangan Islam mengenai kentut vagina.

Trivia 3: Senaman kegel juga sesuai untuk para lelaki yang mahukan tahan lama.

raar


20 comments:

Anisa Hang Tuah said...

oho..kentut vagina ;)

nice info...

thnks 1001 perempuan :)

anak abdullah said...

perghhh. kentut penis aku rasa tak ada kan kan kan?

cath said...

anak abdullah: penis x kentut. tp dia boleh buat aksi spt harimau sarkas. comel~ kikikikiii~

♛ AR the annoying said...

kau stalk perempuan begini rupa ke Eszol.bhehehe

ismey said...

err, 1 je soalan. kau tak teransang ke masa menulis ni?

eiffel said...

nais info but nape zozol yg tulis????mencik!

eszol raar said...

argh! dah tkde sape yg cerita pasal kesihatan. aku cerita jela


dan aku tak terangsang pun. aku dah belajar byk je lg

Lucifer said...

terbaikkkk!

Anonymous said...

ko boleh ganti dr. ismail thambi

Anonymous said...

taukey jamu: perempuan kena makan jamu serapat biar rapat angin x masuk dan x kentut la. biasanya orang tua je yg kentut vagina. kalau muda2 kentut vagina memang anda masalah. yang tulis ni mesti kaki kentut senyap.ceyh!

eszol raar said...

@anon 1,ismail thambi pakar sakit tuan,bukan puan


@anon 2, jamu saya suka! bergetah la lepas tu. kalah zila bakarin dan RCW

Anonymous said...

taukey jamu: cubala produk tongkat emas. ia mengembalikan semula dara yg telah hilang. so, xdela kentut vagina :)

serenity said...

eszol! kau terbaek!

HEROICzero said...

itu lah. sejak akhir2 neh , selalu ada masalah mcm ni. rimas lah.

ermmm....

syikin0508 said...

Apa produk yg sesuai

syikin0508 said...

Apa produk yg sesuai

syikin0508 said...

Apa produk yg sesuai

Anonymous said...

If the like happens,The Best Payday Loan Sites the one solution may be to get credit, The Best Payday Loan Sites so
you are able to take care of the urgent matter Payday Loans another strategy to easily build up again to
loans which might be secured bank loansa cd as collateral.

Acne Control said...

Bagus informasi ni...

Anonymous said...

jom like page rafariana seri dewi malam untuk mengatasinya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...