Wednesday, May 18, 2011

Kami & Mereka.

Hai gedix girls.
Ini adalah entri pendek. Tak banyak yang aku ingin katakan cuma mau berpantun serangkap dua. Asyik duk menaip entri yang panjang berjela sekali sekala mau juga kita beralih arah untuk memartabatkan lagi budaya kita.
Dimulakan dengan Bismillah ;

Sembah salam patik ucapkan,
kepada pembaca sekalian,
Hari ini patik persempahkan,
Penulis baru 1001 Perempuan.

Ke hulu ke hilir patik mencari,
Sesiapa yang sudi menjadi penulis di sini,
Akhirnya penulis berjaya ditemui,
Bantuan Luc If Fer takkan dilupai.

Harimau mati meninggalkan belang,
Isteri mati meninggalkan gelang
Penulis baru kami ; 3 bunga dan seekor kumbang,
Yang pastinya terbaik dari ladang !

Bunga mawar indah berseri,
Mewangi di seluruh alam,
Bersemngat sungguh puteri kami,
Sarang Platipus, Aan Bertukar dan 
Rin Catherine pasti menghotkan lagi blog ini.
 
Di mana ada perempuan, di situ ada lelaki,
Kenyataan ini memang tak boleh disangkal lagi,
Bahan membahan, anjing menganjing itu pasti,
Dengan adanya Tengku Izzul Eszol Syafiq, hero kami.!

Okeee. Welcome to the blog, writers ! Maaf pantun macam *****,
Satu harapan ; sama-samalah kita kukuhkan lagi 1001 Perempuan.

Hidup 1000 Perempuan!! x7



14 comments:

Anisa Hang Tuah said...

cayalah!

hudp 1001 perempuan..

HEROICzero said...

1000 jek?

1 lagi hilang mana?

keh3x.


nice. looking forward this blog.

gabanMorka said...

typo tu..haha

ismey said...

1 hilang eszol punya angkara. haha

D. Danish said...

HEROICzero: Sebab Eszol. -.-''

Aurelis said...

tiba2 terselit lelaki...
hahaha...

catherine- said...

wahh~ pantun yer kak... kemainnnn~

nih pantun dr sy

terima kasih daun keladi
mempelawa guwe jadi penulis di sini
guwe baru tahu belog ini
entry pertama guwe xde idea lagi


sekian.

NAJ HEBAT said...

D.Danish ni laki ke perempuan?

btw. Pantun yang menggoda.

ulala~

eszol raar said...

stim ai baca taw!

D. Danish said...

Aku tulang rusuk yang bengkok. -.-''

catherine- said...

@d.danish jangan buat muka sedih gitu donkk~ mari sini *peluk

perawan said...

mari belajar pantun dengan aku

eszol raar said...

@D. Danish


gua baru perasan lu guna nama fesbuk gua. guna nama eszol je dah la. kesian jugak dkt serenity sbb kau pakai nama fesbuk dia jugak

serenity said...

kikiki~ mati2 aku rahsiakan nama aku kat sarkasis. but, its ok. aku rahsiakan bukannya sebab nak sorokkan identiti pon. hanya utk berseronok2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...