Pages

Tuesday, May 24, 2011

you are too choosy

penulisan aku dimulakan dengan hai!!! semoga kalian semua happy selalu!!!

lisa   : hey, mamat tu suka kat u la... untungla u ada org minat..hensem..smart je..baik plak tu...
mira : eeeyeww!! xnak la.. he's not my taste la... dia x dress up mcm yg i nak.. malu la jln dgn   dia..mcm jalan dengan mamat skema je...xnk la..hensem pon xguna kalau skema...

sebelum aku melanjutkan penulisan aku, aku minta maaf kalau apa yang aku bakal cakapkan ni bakal buat korang rasa macam what the hell minah ni dok carut,,, ok! aku mmg penulis tegar yang suka tulis pasal manusia cerewet yang kadang2 aku rasa xlayak diberi taraf kerakyatan...ok! aku merepek...

back to dialog antara lisa dan mira.. kalau korang perasan, dalam kehidupan seharian korang, isu cinta adalah isu paling hot dan sensasi berbanding isu macmana nak buat duit dengn cepat, mcmana nak create something outstanding in your life.... pergi mana2, semua cakap pasal cinta..any issue will be back to the basic; cinta... ok! cinta dah mengungguli carta.... so, sbb tu aku nak cakap pasal bnd2 mcmni la...sbb ak rasa bnd2 ni dekat dengan semua org...

**
soalan " u nak lelaki/perempuan taste macamana?" mmg common ditanyakan kat semua orang... so masing2 pon dengan bangganya dan penuh beretika bagitau la apa taste lelaki/perempuan masing2.... bnd tu xsalah tapi yang salah adalah bila segelintir antara kita yang terlalu memilih atas alasan everyone deserve something better in life...

**
alkisahnya aku ada seorang kawan yang nak diri dia dikenali sebagai anne... memang xsalah kalau aku cakap dia memang cantik dan dia memang deserve lelaki yang kacak lagi handsome lagi menarik lagi da bomb.... nak dijadikan cerita, ada sorang mamat hensem yang hanya mahu dikenali sebagai danny... macam biasa la, kenal dulu baru move to the next level kan.. aku xnk citer apa proses perkenalan diorg tapi aku nak citer masa dorg dah mulakan dengan hati penuh taman, i love u, u love me and etc..

lumrah manusia kalau dah lama kenal, baru la msing2 tunjuk belang.. dan itulah yang ditunjukkan oleh danny... sikap danny yang suka korek hidung secara diam2 dan campak merata2 tu buat anne rimas... danny bukan korek hidung je malah mengalami masalah kelenjar peluh yang bocor dan menyebabkan anne geli nak peluk dia.. dalam hati anne "pergh! asal malang sangat aku dapat bf pengotor camni..hareem"

so, secara konklusinya (wah! mcm a.samad said) hubungan mereka hanya bertahan selama 2 bulan.. lama jugak tu kan.. tapi setau aku, dorg putus x bertali la... sbb dorg x discuss pun sbb apa nak putus,..masing2 chioaw cmtu je...daymmmmnn

**
lupakan kes penceraian mereka,... sbb aku terasa cerita tu xde motif langsung...belit2... ramai awek tudung belit2!! hahah sorry, aku terasa pelik tgk tudung belit2 walaupun kadang2 aku rasa oh! chanteknya kamu....hahha

**
pernah dgr citer atau mengalami situasi ini? aku xnak kau sbb kau xhensem/xcantik...aku terpaksa reject dia sbb dia x up-to-date mcm laki/pompuan lain... pernah x?? mesti pernah kan? aku terpaksa menamakan golongan mcmni sebgai golongan yang berani... mesti korang ingat aku nak kutuk golongan2 ni kan? teeettt korang salah... aku nak puji golongan2 mcmni sbb aku rasa dorang berani untuk tentukan hidup masing2...dorang berani buat keputusan walaupun terpaksa menyinggung hati dan perasaaan org lain...

**
golongan mcmni la yang sebenarnya bg aku perfectionist.. semuanya nak elok di mata diorg...ade bagus ade x bagus jugak org macamni...tapi sendiri punya pendapat kan... kalau tanya aku, kat mana bagusnya diorg ni,,,aku akan cakap diorg ni bagus part2 buat keputusan yang bermain dengan hati... sbb lebih baik merana di awal dari merana di akhir2 bila dah merasai kemanisan... part buruk pulak adalah kita ni manusia biasa... bukan semua benda kita nak kita akan dapat... quotes paling aku pegang smpai sekarang is "everything good/bad happens in a reason'" so kalau pape pon yang jadi mesti ade sebab di sebalik tu...

**
so conclusion yang aku nak buat kat sini adalah jangan la memilih sangat dalam hidup... tapimcm biasa la kan...manusia ni mesti nak something better in life...so, korang sebenarnya ada hak untuk tentukan apa yang terbaik dalam hidup korg..mood:insaf :)

be insane.... papai

10 comments:

Anisa Hang Tuah said...

lumrah manusia.

:D

cath said...

lelaki ber-wang! yes yes!

:p

eszol said...

kalau korang perasan, dalam kehidupan seharian korang, isu cinta adalah isu paling hot dan sensasi berbanding isu macmana nak buat duit dengn cepat, mcmana nak create something outstanding in your life.... pergi mana2, semua cakap pasal cinta..any issue will be back to the basic; cinta... ok! cinta dah mengungguli carta.... so, sbb tu aku nak cakap pasal bnd2 mcmni la...sbb ak rasa bnd2 ni dekat dengan semua org...


true!


sampai aku mual

miss clorox_xoxo said...

cinta...cinta..cinta...aku bosan la... apa2 semuanya cinta..

mana nilai kemanusiaan manusia? asal jumpa je kawan lama mesti tanya "kau sihat? skrg dgn sapa? bila nak kawen? " urghhhh bosan.... haha

miss clorox_xoxo said...

cinta...cinta..cinta...aku bosan la... apa2 semuanya cinta..

mana nilai kemanusiaan manusia? asal jumpa je kawan lama mesti tanya "kau sihat? skrg dgn sapa? bila nak kawen? " urghhhh bosan.... haha

Sang Gabriel said...

perfectionist padankah dengan metroseksual?

Ismira Ishak said...

cinta itu hidup. ;)

Anonymous said...

perfectionista~

banyak je jadi kawan dan musuh.
oke le tu.. menjadi keseimbangan bagi kontradiksi wanita yang antiperfectionista

==' merepek

raihanmaskuriy said...

ah. aku mual dengan diri sendiri. asyik memperkatakan tentang cinta yang x sudah2.





taste aku, "orang yang boleh sych otak dengan aku". anyone here?

DB said...

kenapa nk perfectionist sangat?? nobody is perfect.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...