Saturday, June 25, 2011

nasib perempuan

nak jaga lembu sekandang senang mcm mkn kacang
nak bela kucing sepuluh ekor pon senang 
tapi nak jaga seorang perempuan tu sagt payah..

byk bnd nak kena amik kira
wajahnya,
agamanya,
budi bahasanya,
sopan santunnya,
daranya, 
pelajarannya,

itu ibu bapanya,
pening kepala nak jaga sorang anak perempuan,
darah tinggi wujud bila jaga anak perempuan,
pikir masalah
pikir dengan sapa anak perempuan dia berkawan
pikir apa yang terbaik utk anak perempuan dia
pikir pakaian apa yg nampak cantik untuk anak perempuan dia
pikir siapa bakal suami, bakal pemimpin anak perempuan dia

kalau dapat anak perempuan suka berfoya2..
kuar dengan jantan x semenggah
tukar bf mcm tukar baju
cakap mak lawan cakap ayah lawan
hasilnya jadi anak dara liar
itupun kalau kau masih berdara

anak perempuan sekarang da moden
kuar rumah ade laki dtg jemput
kuar rumah xde lagi budaya mintak izin keluarga
pakaian pon mencolok mata
dedah sana dedah sini
bila ditegur, trend katanya

selagi berdara, ko masih gadis suci
selagi berdara, orang masih pandang kau gads baik
tapi apa guna kau berdara kalau kau liar
apa guna kau berdara kalau kau masih ringan2 dengan bf kau
apa guna berdara kalau kau tukar bf mcm tukar kasut tumit tinggi

bila kau dah ditebuk, org pndang jijik
bila kau dah hilang maruah diri, org x pandang rupa kau
bila kau dah jadi makann si tupai rakus, kau hilang semuanya
bila kau kena baham 'binatang' buas, gelap ms depan
bila kau xde dara, malam pertama bersama suami yg sah pon kau masih bolh diceraikan
masa tu baru kau kenal siapa keluarga dan siapa manusia topeng syaitan yg kau puja selama ni

hai gadis2 cantik dan baik luar sana
aku seru, kau taubat
insaf
muhasabah diri
jadi perempuan ni ssh
semua bnd kn jaga
jgn kau gadaikan apa yg kau ada kerana rasa sayang kau
jgn jd bodoh sbb si jantan rakus
jangan jd gadis menyundal mlm2
jgn jd si gadis pemuas nafsu serakah si abg2 manusia topeng syaitan

bukan semua benda kita minta jadi seteruk yang kita alami, itu semua ujian.....muhasabah diri ye rakan2....

<miss clorox>



3 comments:

dearly I D A said...

"macamana bunyi anak dara liar?"

"wooff woooff!"

*rumah sy ada anjing je, takde anak daraa.

HAHA. :D

Comek said...

Anak dara liar? Teanjat boboi!

catherine- said...

comek nye comek~ :p woff woff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...