Saturday, July 9, 2011

gadis dan senyum

*tgk sana ade pasangan tua sedang berpegangan tangan dengan romantisnya*
*bulan ni dapat bonus 3 kali ganda gaji bulanan*
*ade kiriman bunga dari seseorang yang x diketahui siapa*

kalau korang berada dalam situasi kat atas, apa yang korang buat? apa reaksi korang? kalau aku, pastinya aku akan senyum..

Dalam fisiologisenyum adalah ekspresi wajah yang terjadi akibat bergeraknya atau timbulnya suatu gerakan di bibir atau kedua ujungnya, atau pula di sekitar mata. Kebanyakan orang senyum untuk menampilkan kebahagian dan rasa senang. *nmpk sgt aku copy paste wiki* but itu bukan motif sebenar... apa yang aku cuba tonjolkan adalah senyum tu sendiri...

*gadis dan senyum*

bagi aku gadis dan senyum tu mcm isi dengan kuku. senyum tu dengan gadis bukan satu fenomena asing tapi fenomena neutral yang berlaku tanpa perlukan propaganda lebih2 untuk biarkan gadis2 ni senyum. senyum tu melambangkan betapa korang bahagia dengan kehidupan korang sekarang..

orang kata senyumla walau sesukar mana hidup kita..  setiap orang yang senyum ada punca dan sebab mereka sendiri.. ada yang senyum sebab teringat peristiwa lama.. ada yang senyum sebab teringat si buah hati pujaan..ada yang senyum bila dendamnya terbalas.. see! manusia senyum atas banyak sebab..

ade seorang gadis cantik mengadu bahawa dia susah nak memberikan senyuman... kata aku, senyumla.. murahkan diri dengan senyuman.. bagi aku, senyum nampak gigi tu adalah menarik... tapi lain orang lain cara sneyum kan...


*ini untuk si gadis yang pakai pendakap gigi*

*senyum nampak gigi :)*

*senyum ni? *

*warna kulit x dapat bezakan senyuman manis kita*

*pilih mana satu senyum kamu*

*happy family*

jujur aku katakan aku suka stalk profile gadis2 cantik dan gadis2 comel.. yelah, diri sendiri x comel mana, xcantik mereka... jadi pengakhirannya, aku hanya mampu stalk profile si cantik2 ni je.. maafkan saya tapi sumpah korang sweet2 gitu..

pernah dengar lagu senyum yang najwa nyanyi tu? 
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

kalau kita senyum, yang pasti orang lain akan senyum jugak..  untuk si gadis, senyumla... bukan susah.. senyj  dari hati itu senyum yang terbaik..

kalau korang nak tau,senyum ni ada byak kelebihan. Antara kelebihan senyum adalah mengurangkan kesakitan fizikal dan emosi, lantas menjadikan seseorang itu berasa lebih selesa dengan diri sendiri. Senyum boleh mengundang ketawa, dan seterusnya mampu meredakan ketegangan dan kerunsingan. Mungkin juga, senyum mampu menyejukkan hati yang sedang marah atau memulakan sebuah ikatan.

yang ni pulak aku jumpa bila aku godek2 pasal apa tu senyum..
kata dia, senyum tu kene 227.. bibir ke kanan 2cm, ke kiri 2cm, dan senyumla selama 7 saat... kurang 7 saat, kurang ikhlas... :)

ade jugak senyum 127... yang 1 itu maksudnya org yang senyum tu kene senyum bertujuan untuk menyatukan hati. give and take,  hati yang memberi dan menerima senyum.. no 2 dan 7 sama mcm yang 227... :)

untuk si gadis2 cantik dan comel, senyumlah...
benda mudah dan sederhana tapi penuh makna
x susah tapi cukup istimewa
x mahal tapi mampu jadi the best moment ever

*aku pun bukanla sweet mana bila senyum, bukan lah cantik mana bila senyum.. tapi aku juga mampu senyum bila setiap kali aku rasa aku perlu senyum*



10 comments:

Comek said...

Senyuman manis kadang kadang dapat buat lelaki terpikat for the first sight. :)

miss clorox_xoxo said...

ngeeeee senyum boleh buat lelaki cair kan3?

Comek said...

Ya. Kalau muka cantik tapi tak reti senyum dah takdak dah cantiknya. Senyuman tu aset penting pada aku.

Danish. said...

ngeeeeeeeeeeeeeee :)))

ok, itu senyum triple chin. ><

aQi + GenGkey said...

senyum juga penawar duka..:D

dearly I D A said...

aku senyum nampak gigi arnab.

- elina - said...

*senyum*

jarang aku tngk cermin tanpa senyum

heh

miss clorox_xoxo said...

senyumla walau sesukar mana pon hidup kita ngee

SyuhadaAdros said...

setuju. tapi jangan lah meleret senyuman ke suami suami orang pulak. hehe. senyum, tapi ade batasnya. sebagai tanda hormat. tanda gembira.

tapi aku sedih gila. aku pelajar universiti. duduk kat hostel. bila mata bertemu mata antara jiran satu floor, alahai muka nya.. masam je. aku senyum pun tak dilayan. bukan susah pun..

kalau lelaki senyum, bukan main lagi nak membalas yeh? ini duduk sama-sama satu floor, satu bangunan pun suuusaaaaahhhhh sangat nak senyum.

anyway. thumbs up! *senyum*

Bashtiah said...

Oh yeah, mari senyummm...! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...