Sunday, July 3, 2011

prejudis

hye2 santek!
hye2 hensem!

terasa lama membiarkan tanganku yang mulus ni menaip dan menghapdet entry kat sini... ke'busy'an melanda dan terikat dengan komitmen yang bermacam2...



jangan senang2 kau kata si gadis itu baik, jangan cepat kau jatuh cinta dengan si gadis itu kerana kebaikan yang kau baru kenal.. kerana perempuan mampu jadi apa saja yang dia nak... women is the best drama queen..

entry ni khusus untuk lelaki dan amnya untuk perempuan...

daripada pemerhatian aku sepanjang beberapa dekad aku hidup, aku mendapati bahawa lelaki zaman sekarang ni cuba untuk mencari yang terbaik untuk dijadikan teman sepanjang hidup..teman hidup, teman tidur, teman mandi, teman makan, dll... almaklumlah zaman sekarang ni ssh nak cari anak gadis yang betul2 suci dan tulen... teknologi mcm2... yang ditebuk tupai durjana pon mcm da sama byk dgn  yg belum ditebuk.. tapi krim perapat kan ada... apa susah...sapu dan nampak mcm ORI!

aku bukan melabel mana2 perempuan sebagai drama queen... apatah lagi mengutuk kaum sendiri. tapi apakan daya aku, aku harus menyebarkan siapa wanita sebenarnya. isu aku bukan la isu cinta yang berbangkit mahupun isu lama yang telah lama ditutup ats alasan tiada jalan penyelesaian. 

mcm yang korang tau, wanita ni ade byk benda dalam kepala otak dia dalam satu masa. sbb tu lelaki x boleh msg sambil tgk bola tapi perempuan boleh msg sambil masak. lelaki x boleh berbual sambil melukis tapi perempuan boleh berbual sambil lipat kain. nampak cliche tapi itu realiti. sbb tu wanita ni adalah golongan yang suka berangan dan disebabkan itu, wanita ni boleh berangan untuk jadi mcm2 yang dorg nak.

kalau pergi interview, perempuan akan berpura2 baik untuk dapatkan kerja yang dia nak. akan pretend untuk jadi manusia paling rajin la.
dan akan jadi malaikat bertopeng manusia.. 

  1. perempuan akan jadi apa je yang dorang nak asalkan angan2 tercapai
  2. perempuan akan jadi manusia yang paling baik kalau nak sesuatu
  3. perempuan akan berlagak mcm malaikat untuk menipu daya lelaki dan masyarakat
  4. perempuan akan jadi manusia terbaik untuk memikat lelaki
  5. perempuan akan buat apa saja selagi kemahuan dia x tercapai
  6. perempuan akan berusaha bersungguh2 untuk dapatkan sesuatu
  7. xkira siapa pon mangsa, kebaikan akan dibalas kebaikan, janji sume bnd dpt...
  8. perempuan akan pegang kata2 mereka selagi x ada org yang cuba main api dengan mereka
  9. sekali kau buat silap, kesilapan kau akan diingati sampai bila2
  10. forgive and never forget


ini adalah sebahagian daripada pemerhatian aku pada wanita... bkn sbb aku pon wanita tapi 

sbb aku nak tau siapa tu wanita dan siapa tu  lelaki...

*tajuk entry x selari dgn entry






3 comments:

Siti Mashitah Saidin said...

sebab perempuan mempunyai 9 nafsu... nafsu yg macam2...

no 10, aku sangat2 sokong!

catherine- said...

huuu~ ngeri.

hp kena curi mlm tadi.pencurinya kwn sendiri.pompuan yg nampak baik rupanya mcm bab*

=="

tension ai tahuu!

miss clorox_xoxo said...

perempuan mmg mcm tahi kan? hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...