Pages

Monday, April 11, 2011

Cover ayu? Oh please!

hye chantek! hye gadis!
macamana hari korang hari ni? haruslah menarik kan... kalau tgh sedih, korang g dengar lagu catch me by demi lovato...maaflah! saya obses dgn demi lovato....hahah

oh my dear girlfriends!! have you done any presentation before? pernah? so how was it? malu? oh no3....
aku ada satu lagi obses....aku obses pada utk bercakap tentang bnd2 typical...
who is typical malay, who is typical guy, who is typical girl n etc...
bagi aku, baik kita jadi seseorang yang outstanding....baru kita rasa hidup kita berkualiti...
memandangkan aku baru je balik dari presentation class, so aku teringin nak komen tentang perempuan2 bila bercakap di khalayak ramai, bila mereka bg speech, dan apa2 la yang berkaitan dengan berdirinya seorang wanita di khalayak ramai....hmmmm

apa yang aku nampak is korang selalu buat malu2 kat depan tu... cover ayu somehow, betul2kan tudung konon2 nak tambah confident level padaha; tgh cover ayu... bila cakap mcm ade emas dalam mulut...sayang nak bukak..aku tahu korang takut kena bahan dengan kaum lelaki yang terkenal dengan perangai yang suka nganjing orang, suka maki orang..fav dorang is menyakat...kalau xmenyakat orang 1 hari, mmg xlengkapla hidup dorang,,,,

tapi korang boleh avoid kan.. aku bukan apa..u'girls look so typical la sbb korang x boleh nak do it well.. come on la.. kita kan perempuan, xkan la asyik nak kena tindas je... jangan malu kalau xnak kena bahan dengan orang..jangan malu kalau x nak kena maki dengan orang..jangan malu kalau x nak kena nganjing... aku lagi suka kalau korang mampu duduk di khalayak ramai dengan beraninya dan cakap apa yang korang nak cakap tapi kasi tambah gula ya adik manis..... mulut kena mau manis,,, hati mesti mau cantik... bahasa mesti mau indah..


korang kan perempuan...gunakan segala aset yang korang ada [ini bukan 18sx ye]... kita perempuan ni kan ade daya tarikan tsendiri...muka cantik, suara sedap, lemah lembut n etc...so apa lagi..gunakan semua tu! buang rasa takut korang bila ada depan ramai org.... aku xsuka kaum aku ditindas hanya sebab x mampu nak perform bila bnd2 yang melibatkan presentation, grouping work n etc... please girls... kita pon boleh berjaya sama macam orang lain...jangan sebab malu, korang x mampu berdiri sama mcam orang lain....

cover ayu.... ini isu yang selalu sgt aku dgr..da nak sakit telinga aku dengar.... pernah x korang tgk or korang sendiri yang rasa.... korang diberi task yang meminta korang untuk buat in group..n kebetulan group tu korang sorg je perempuan or ade sorg je perempuan dalam tu.. sampai je waktu nak present, perempuan x berfungsi langsung...kaku, cover ayu segala...suruh explain, malu2... xpon buat keje dalam group yg semuanya perempuan..sampai masa nak present tetibe ade sorang minah ni malu2 nak cakap...betul2 tudung, main2 rambut..muka buffering[blushing] habis... haish....korang pon mesti panas kan...so apentah lagi orang lain kan...hmmm

so nasihat aku untuk korang semua, udah2 la malu tu...malu tu biar bertempat... ade masa kita kena malu n ada masa kita kena buang rasa malu tu...  cover ayu??? xpatut ade langsung! orang ada mata, biarkan dorang pandang...jangan perasan sangat..orang x suka nanti... golongan yang suka cover ayu ni la golongan yang selalu tertindas... x perlu kesian kan dorang2 ni... kejam tapi kalau kesian, mmg x kemana la dorang ni :)
gadis2, chantek2, buang rasa malu kalau nak berjaya ok!

1 comment:

Anonymous said...

den sokong dari jauh aja yeah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...