Pages

Saturday, April 30, 2011

Perempuan, berhenti melacur!

Dari mata seorang lelaki, perempuan skrg di lihat terlalu murah dan mudah didapati.Nisbah 1:10 sudah cukup buktikan betapa perempuan perlu melacurkan diri untuk mendapat seorang lelaki yg belum pasti mampu membawa dirinya mencium Jannah.
Jannatul Firdaus, Jannatul Khuldi, Jannatul Ma’wa, Jannatul Adnin, itu semua nama molek, yg belum pasti kau ke sana bukan?Ke kau tak tahu apa itu? Tanya mr.google then.
Melacurkan diri ini aku klasifikasikan meluas.Sungguh.Dan antara sedar mahupun tidak,kekhilafan ini mungkin pernah berlaku kpd aku juga.Paling mudah dikenalpasti :
1)Melacurkan muka yang kalian rasakan cantik
Rata-rata yg membaca 1001 perempuan pastinya ada blog bukan? Relakah kalian muka kalian dilacurkan utk tatapan orang asing yg datang ke blog kalian? Kalau di facebook aku faham, mungkin semuanya adalah rakan yg kau kenali, yg kau berjumpa setiap hari, itu boleh di maafkan.
Muka cantik sebagai anugerah,namun jgn lupa ianya hanyalah pinjaman.Sanggupkah kalian muka cantik kalian dijadikan bahan melancap buat lelaki?
2) Melacurkan Tubuh Badan
Tidak cukup muka, pakaian perempuan sekarang,sudah tidak melambangkan perempuan bersopan, seorg lelaki bertanya kepada aku
“kenapa perempuan melayu suka pakai short kalau keluar? dah macam amoi”
Aku menggumam dan tak tahu nak menjawab.Mungkin kalian tidak melampau batas sampai mendedahkan aurat sebegitu kan? Bagaimana pula membalut tubuh dgn pakaian ketat dan singkat? Sehingga nampak bentuk buah dada kalian, terpulang kecil atau besar?Dan legging kalian itu?
3) Melacurkan Rambut
Wanita bertudung juga terlibat, hairan ya? Aku malas pertikai buat yg tidak bertudung, semoga kalian mendapat hidayah.Buat yg bertudung, aku bertudung tidak sempurna, tiada tudung labuh menutupi sehingga pinggang, tidak tidak, tp aku tidak lagi bersanggul tinggi untuk faktor mencantikkan rupa tudung dan kelihatan bergaya.
Nasihat permulaan, kembalilah kpd tudung bawal sekiranya kalian tak pandai memakai shawl secara labuh.Itu aku konsider lebih sopan walau old fashion.
Dan gadis sekalian,lihat pandangan lelaki ini mengenai tudung : GabanMorka : Hijab Phenomenon
4) Melacur menggunakan produk kosmetik
Ya, kebebasan make up ketika keluar di tangan kalian,aku sendiri memakai eyeliner dan lipstick ketika keluar, namun betulkan niat kalian, bukan untuk menarik perhatian, sebaliknya menambah keyakinan diri berhadapan public.Begitu juga dengan perfume.
Tak perlu berlebih-lebihan dalam setiap perkara.Cukuplah besederhana, ini pesan Ibu aku.
5) Melacur dengan perbuatan murah
Tak perlu berkelakuan pelacur dan merendahkan martabat wanita, jgn menjadi terlalu murah untuk merapati semua lelaki yg baru anda kenal, melainkan jika dia benar benar seorg kawan yg anda dah kenal.Lelaki skrg sangat tipikal.jangan terlalu mudah cair dan tergoda.Sememangnya mulut mereka manis, bercakap lembut gigi dari lidah.
Pelihara diri dari keluar malam, pergaulan terlalu bebas, malam memang bahaya untuk perempuan, bukan sahaja tanggapan negatif, malah lelaki akan merasakan kalian sangat murah dan sporting untuk dibawa ke ranjang.
Dan untuk pengetahuan kalian, aku bukanlah paling layak untuk berbicara soal ini kerana aku bukanlah sempurna, namun tak salah saling mengingati dan mendedahkan realiti gadis masa kini.Di blog aku masih ada gambar aku, dan kata kata aku tidaklah semanis gula, tapi lebih pahit untuk ditelan berbanding hempedu.
calm,not,hell,yea,funny,bitch,calm,slap-590755d52d5a8807ca3a5cb604d50318_h_large
“Wanita tidak dapat disamakan dgn epal, kerana ianya hanyalah buah, wanita juga bukan bekas kaca yg berdebu dan perlu di cuci selalu, wanita juga bukan berada di sangkar emas untuk diperhati dan bukan utk di sentuh, malah,wanita lebih daripada itu, wanita itu insan teristimewa, teragung ciptaan Allah” –AR-


3 comments:

Sang Gabriel said...

aku akui, lelaki memang bermulut manis dan pandai mengoda perempuan

kepada perempuan, jangan percayakan lelaki...ini serius. lelaki memang bernafsu kuat

jadilah macam....perempuan kalis peluru?

pakai kevlar

Anonymous said...

terbaik, aku suka huraian kau,

btw pasal design header dan templat tu, sila emel aku ya.

6ratus6puluh6 di gmail.

Anonymous said...

wow..hehe
tinggi maksud lacur tu..
btw, nice la post ni..ada pemikiran yang tersendiri..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...