Pages

Friday, April 8, 2011

Kau yang cantik

[ini bukan aku]

seronok yee jadi cantik. Siapa yang tak suka. Putih gebu mancung mata bulat tinggi kurus memang pehh! pehh! pehh! lah. Lelaki pun suka perempuan cantik. Ada siapa yang nak tolak kalau Hana Tajima nak kahwin dengan korang err kecuali pak lebai mungkin. -.-' Ayat-ayat lapok lelaki-lelaki poyo tak habis 

'Aku tak pandang rupa yang penting cukup iman, tutup aurat, sopan-santun.. bla.. bla..'

Tapi korang tengoklah blog ke fesbuk ke kalau awek tu comei ja, komfem beratur lelaki-lelaki durjana tu. Ceit. Pastu kalau awek-awek genit ni buat aksi tapir tersepit pun tetap dikata comel. Ptui. So, aku rasa lelaki-lelaki kat luar sana jangan senang-senag sesedap rasa nak komplen mengata mengeji perempuan-perempuan sesuka hati. Sebelum nak cakap banyak usha dulu keliling adik kakak mak korang. Bukan kami perempuan benci marah bila ditegur tapi cuba kalau awek kau tiap kali date dengan kau dari tudung sampai selipar jamban semua hitam baju pulak stok selebet takde iron kat rumah muka pulak puaka kak Limah. Kau nak ke jalan sebelah diorang? Hareeemmm.

Tapi aku tak kata yang fashion pelangi tu betul. Bagi aku selagi pakai tudung baju seluar kain masih sopan dan tak berwarna-warni tu kira okelah kan. Nak cakap lebih suruh orang labuhkan tudung baju besar aku pun tak sempurna lagi. Kalau nak suruh kau pergi solat bolehla sebab setakat ni aku cukup lima waktu. Itu korang perempuan fikir sendiri apa yang korang nak pakai yeee. Sebagai perempuan aku faham. Ecece.

Secara generalnya, kecantikan tu subjektif. Sapa kata putih je cantik?

[ en chocolate cakap dia admire vanida imran ]

ismey (:



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...